Followers

Genius spe yg wat ni...!!!!

huhuhu...Malaysia ada x tangga ni ek???klu ada...aku tringin nk try...klu la wat kt batu cave..
comfirm kadar penyakit kt malaysa berkurang...huhuhu...mmg genius ar spe yg dapat idea nk wat benda ni..blh menjadikan manusia senaman dengan secara tidak langsung




I WANT TO TRY!!!

Aku di Tag!!!!!

First time aku d tag..thanx tu boloque sbb tag aku...korang pon lpas ni tag ar aku..
k thanx skali lg boloque

Apa yang paling penting dalam hidup korang?

Family

Benda terakhir korang beli guna duit sendiri?
Helmet KHI

Adakah korang bercinta sekarang?
x

Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?
x

Di mana korang jumpa kekasih korang?
x

Novel/buku/majalah terakhir korang beli?
MAJALH SEKOLAH

Apakah nama penuh korang?
SOFFI RAZAK

Antara mak dan ayah korang, yang mana korang lebih mesra?
Dua2!!!

Namakan orang yang betol2 korang nak jumpa?
Semua member2 aku dri kecik hingga sekarang

Namakan tempat yang korang betol2 nk pegi?
JEPUN

Pilih salah satu..peluk atau cium?
PELUK DH AR...

5 lagu yang bermakna dalam hidup korang?
-SECRET
-GETAR HATI
-BILLIONAIRE
-MUNGKIN NANTI
-KENANGAN TERINDAH

Beritahu 3 perkara tentang orang yang tag korang?
-Bgoz
-baik
-good blogger

5 benda yang korang sayang sangat2 dalam hidup korang?
-Komputer
-Handphone
-IC
-KAWAN-KAWAN
-MY SPECTICAL

Bila tarikh lahir korang dan di mana korang sambut tahun lepas?
MALAZ NK SAMBUT..

Persembahan Gema Panglima di Satu Weddings!!!

Sebelum ni...aku dh perkenalkan kt korang bdak2 gamelan aku kan...so xyah lah aku sbot nma sorang2..post ni brkaitan dgn show kmi sbuah wedding yg sgt meriah..di sebuah dwan..dkt kamunting .show hri 2 ptot ada crew yg ikut sbb nk angkat brg2..mcm na.crew leh dtg lmbt plak..tros kna tinggal n trpaksa kmi angkat alat masing..uis3 berat 2..ok arhh..xnk cite panjang.. tgok je lah gmbr yg aku smpt tangkap ni..1 lg..klu ada spe2 yg perlu hikmat kmi..komen je d shoutbox 2 eh..ok salam..Gmbr ketika kmi asyik mmbuat persembahan


Xthan tgok pelamin pengantin...kna ambik gmbr wt kenangan

Ini lah pengantin yg dirai pd hri trsebut..hrap mreka dan para tetamu trhibur dgn persembahan kmi..

Gema Panglima!!!!!!!!


tgok tjok..xpham..???sbnarnya 2 nma group gamelan sekolah aku...kmi ada 9 org...
akan aku perkenalkan sebentar lagi...hri ni..kmi bru je lpas wt stu persembahan dkt satu wedding di kamunting..mmg meriah...mkan pon best..
ok lah... aku perkenalkan..

yg pertama ofcoz aku...ketua la ktakan..huhuhuhu
aku men gendang..No 2: nma dia...syafiq..alat dia nama (baron)
No3 nma dia izzul tp panggil dia bob je!!alat dia nma pekin..yg pling kecik skali..

No4 nma dia shahrul..dia main bonang...dia memang power arr. main
no5 nma dia meor...dia main demung...dia ni slalu tjuk kehebatan dia msa show je..
No 6..nme dia sukri...dia ni main gong..dan pling kuat makan dlm team kmi..
No 7...nme dia najmi..dia ni adik aku...dia main kenung..

No 8..nme dia ajmal..tp ktaorang pgil ajmal 2 sbb nma dia sma dgn abg dia..Yg terakhir nma dia ajmal 1 ..abg kpd bdak kt atas ni...adik bradik ni main gambang...

Penjelajahan Masa!!!

beberapa bulan yg lepas kita digempar dengan sebuah penemuan yg ganjil dalam sebuah video lama Charlie Chaplin!!!di dalam video tersebut menunjukan seorang wanita sedang berbual melalui telefon!!!Model apa???huhuhu

1.mungkin perempuan tu pekak dan itu alat bantuan pendengaran yg besar..
2.atau itu mungkin blackberry sbb nmpak besar je..
3.mungkin 2 org gila yg ckp sorang2..
4.mungkin perempuan 2 salah sorang kru pengambaran y menggunakan walkie talkie..
5.mungkin itu mmg org dari masa hdpan sedang telefon kwan nya dan memberitahu suasana ketika itu...



So sweett!!!!!!

Love Word...sweet sgt video nie...trharu tgok apa yg mreka lakukan...sungguh indah..perkataan tanpa bicara..membentuk sebuah bibit cinta..yg mendalam..di dalam hati..salah satu erti cinta sejati... huhuhu..layan...(tutup lgu kt atas dlu) thanx..

video

Cara baru utk order di Mcd!!!!!

Mula2 tgok video ni aku pon pelk jgak...tp lme2 mmg bgos arr...mreka cba menggunakan cara bru utk order something...cba byangkan klu nk order tiket bus pon nyanyi..huhuhu..
tp give them a big clap becouse this something new...cba kita try wt kt negara kita plak...apa2 pon lyan video ni...enjoy (sblom 2 ttup lgu kt atas dlu..thanx..)

video

Puting Beliung a.k.a Tornado!!!!

fenomena ini mmg dh melanda negara kita dlm beberapa thun kebekelakangan ini..cuma tidak terlalu terok....banyak kejadian yg brlaku dia sekitar tanah air..seperti lagkawi,penang,dan terbaru perlis...xmustahil..akan berlaku yg lebih dasyat lg slepas ini..huhuhu..harap2 kerajaan akan menyediakan langkah2 keselamatan yg lebih ketat dan menjamin keselematan rakyat...




Kejadian di perlis


Kejadian di Penang..tapi ini bkn tornado...ia hanya waterspout..ia berlaku diatas permukaan air...xlah sekuat yg didarat..

School Break...!!!!!


Tanggal 17/11/10 adalah detik yg mengembirakan bg semua pelajar sekolah Harian di Malaysia
(sekolah asrama cuti awal..)hri ini ialah hri terakhir persekolahan..namun disini akau ingin mengingatkan kpda sume pembaca bahawa Tahun dpn 3\1\11 tarikh hri permulaan sekolah dan jgn smbung cti plak...ok2 di samping itu kta doa kan plak kpda rakan2 kita yg mengambil spm thun ni..minggu depan x salah aku...(Tahun dpn aku plak..huhuhu..tkotnye..)

Picnic...???

huhuhu..tgok tjok pon dh paham...sbnarnya aku dgn member klaz ada plan nk wt picnic hri ni... tup2 hjan plak..tp skejap je..so bla hjan pham2 ar..tmpat confirm basah...kwn2 yg dtg pon 4 org jer... tp ttp happy...lokasi kt pdg yg trkanal di malaysia..(TEKAH)...mmg bez la..tp lg mriah klu sume member join...xpe msa cti..kmia da byk plan..so byak lah entry yg akan aku wt..so tgu!!!
ikmal yg xhabis menguyah...



SIAP BAWAK TIKAR LAGI...

eh..NPE DGN AZLIN???

Selamat Hari Raya Aidiladha


Salam aidiladha buat sume pembaca dan pengunjung...diri ini ingin menyusun sepuluh jari kepada sume pembaca jika ada terguris atau kesilapan sepanjang blog ini diwujudkan...apa2 pon hope enjoy wif ur family...and klu ada komen jus komen di shout box..k...salam..

Video Jamuan Akhir Tahun 4s1 (Smk Taman Panglima) 2010

Video ni shahmin yg buat..
ala..knal x shahmin...kan aku dh pnah wt post pasal dia...
bytheway,,,this is his job..
and thanx from me and all my family in of 4s1 2010 ...
huhu layan...
(tutup lgu kt atas dlu yerw..sowy..)

video

Jamuan Akhir Tahun 4s1 Smk Taman Panglima 2010 (12\11)

Assalamualaikum!!!klu korang sume tgok gmbr kt atas ni..mesti korang dh paham kan....sbnarnya hari ni klaz kitorang telah mengadakan satu majlis jamuan yg dia adakan di Pizza Hut Taiping...Mmg gempak arr...mmg satu pengalaman yg xdpt dilupakan...smpai pekerja kt situ pun pening dgn gelagat kami....yg bez lg..sume sporting pkai tshir sme...huhuhuhu..sweet memory..apa2 pon sini aku sebagai wakil kwan2 aku yg len ingin mengucapkan ribuan trima kasih kepada Shahmin dan Hajar yg bersusuah payah mengadakan majlis ini...serta kpd rakan2 dn guru2 yg hadir...nk ckp byk pon xbest..k aku upload kn beberapa gmbar untuk tantapan sume k...salam...

Pengalaman X Ternilai.....

Assalammualaikum...aku bru je blik dri telok batik...tros je update blog..sbb ape..sbb rindu kt korang sume...Wt pe g telok batik???aku g sne sbb ada kem....kem memntapkan sahsiah diri dan kepimpinan..setiap daerah hantar 6 org wakil...aku salah sorangnya...pengesiaan kem tersebut sangat memberi kesan kepada diri aku dan rakan2 lain...setiap kli nk berhujah...kena sentiasa mengaitkan dengan firman Allah S.W.T dan Hadis...Itu yg membuatkan aku sering kalah dengan pelajar perempuan dari smka2 yg terlibat...kdg2 terasa malu pon ada jgak...mereka sume mmg petah berhujah..siap dengan membaca ayat2 dari Al-Quran lg...mmg power lah...Mmg aku rasa beruntung sgt..sbb dri beribu2 org kt negeri aku ni,..aku antara yg terpilih untuk kem ini...
aku harap..kementerian akan memperbanyakkan kem seperti ini lagi dimasa akan datang...
ok arhh..sowy gmbr xda..sbb aku xbwk kemera...tkot hilang...apa2 pon thanx kerna sudi membaca...Assalammualaikum

New song....that take my heart...

Korang sume dh tgok tak lagi step up 3d....aku dh tgok dh..mmg best ar..brapa bintang ada..sume bintag aku kasi..sbb ape???sbb dia punya plot dia n tarian dia n yg pling best skali soundtrack dia...lgu yg pling gempak skali lagu Flo Rida - Club Can't Handle Me ft. David Guetta...xcaye..korang try dgr..siap dgn lirik skali aku bg...huhuhu..enjoy...sblom 2 tkan butang pause kt atas dlu eh..hehehe


Club Can’t Handle Me Lyrics
by Flo Rida

You know I know how
To make em stop and stare as I zone out
The club can’t even handle me right now
Watchin you I’m watchin you we go all out
The club can’t even handle me right now (yeahhhhh)
The club can’t even handle me right now (yeahhhhh)

Hey
I own the light and I don’t need no help
Gotta be the feeling that scarface player
Stuntin go wild can’t handle this plan
Life of the club arrogant like yeah!
Top like money all the girls just melt
Want to many all know me like Twelve
Look like cash and they all just stare
Bottles, Models, standin on chairs
Fall out coz that’s the business
All out it’s so ridiclous
Zone out so much attention
Scream out I’m in the building (hey! )
They watchin I know this
I’m rockin I’m rolling
I’m holding, I know it
You know it

You know I know how
To make em stop and stare as I zone out
The club can’t even handle me right now
Watchin you I’m watchin you we go all out
The club can’t even handle me right now (yeahhhhh)
The club can’t even handle me right now (yeahhhhh)

Hey
Still feelin myself I’m like outta control
Can’t stop now more shots lets go
Ten more rounds can I get a Kato
Paparazzi trying to make me pose
Came to party to I came no more
Celebrate coz that’s all I know
Tip the groupies takin off their clothes
Grand finale’ like superbowl
Go hard run the show
That’s right wild out got money to blow
More light more ice when I walk in the door
No hype I do it big all over the globe
Yeah!
I said it
Go tell it
Confetti
Who ready?
I’m ready!
You ready!
Lets get it!
courtesy OriginaLyric.Info
You know I know how
To make em stop and stare as I zone out
The club can’t even handle me right now
Watchin you watchin me we go all out
The club can’t even handle me right now (yeahhhhh)
(Put your hands up! )
(Put your hands up! )
(Put your hands up! )
The club can’t even handle me right now (yeahhhhh)
(Put your hands up! )
(Put your hands up! )
(Put your hands up! )

You got me watchin now (hey)
Got my attention now (hey)
Got everybody in the club wanting to know now
I am a ladies man
Come and be my lady and…
We can ball, soo, ahhhhhh
Bring ya body here let me switch up the atmosphere
Take you up out of this club and in my new limo
Fly you all around the world
What you want baby girl
Are you ready to go now!

You know I know how
To make em stop and stare as I zone out
The club can’t even handle me right now
Watchin you watchin me we go all out
The club can’t even handle me right now (yeahhhhh)
(Put your hands up! )
(Put your hands up! )
(Put your hands up! )
The club can’t even handle me right now (yeahhhhh)
(Put your hands up! )
Lets celebrate now
(Put your hands up! )
You know who shut it down!

Gambaran Hari Kiamat


Gambaran Hari Qiamat

✐ Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.

✐ Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya "Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?" Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya "Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa." Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.

✐ Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.

✐ Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut "Ajbuz Zanbi" yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih.

✐ Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.

✐ Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka.

✐ Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat.

✐ Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.

✐ Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka. Ulama berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya seluruh bumi terbakar, bukit-bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan. Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun.

✐ Terdapat satu telaga kepunyaan Nabi Muhammad SAW bernama Al-Kausar yang mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang mengalir dari syurga.

✐ Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah:

ⅰ- Pemimpin yang adil.

ⅱ- Orang muda yang taat kepada perintah Allah.

ⅲ- Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid.

ⅳ- Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.

ⅴ- Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata "Aku takut pada Allah".

ⅵ- Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai).

ⅶ- Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah.

✐ Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara "pergilah berjumpa dengan para Nabi". Maka mereka pun pergi mencari para Nabi. Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan dengan Allah SWT. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah SAW. Jarak masa antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan.

✐ Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad SAW ke hadrat Allah SWT. Lalu diperkenankan doa baginda.

✐ Selepas itu, terdengar bunyi pukulan gendang yang kuat hingga menakutkan hati semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit, turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 orang malaikat yang sangat besar (besarnya sejarak perjalanan 20 ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang amat kuat sehingga 'Arasy itu tiba dibumi.

✐ 'Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 orang malaikat yang besar dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya. Ia dilingkungi embun yang menghijab cahayanya yang sangat kuat.

✐ Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4 orang malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari 'Arasy umpama cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak dihadapan istana.

✐ Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan amal. Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat Hafazhah / Raqib & 'Atid / Kiraman Katibin.

✐ Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing. Orang kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada tanda mereka tersendiri untuk dibezakan.

✐ Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad SAW, dan amalan yang pertama kali dihisab adalah solat. Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan adalah perkara pertumpahan darah.

✐ Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin.

✐ Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan. Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun. Daun yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa.

✐ Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad SAW dan para imam 4 mazhab untuk menyaksikan pengikut masing-masing dihisab.

✐ Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang.

✐ Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan. Semua akan di adili oleh Allah Ta'ala dengan Maha Bijaksana.

✐ Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat.

✐ Syafaat Nabi Muhammad SAW di akhirat :

ⅰ- Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan hisab.

ⅱ- Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab.

ⅲ- Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka.

(Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah SWT.)

✐ Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh Tuhan untuk memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini berjumlah 70 000. Setiap seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000 orang yang lain.

✐ Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang. Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan dan dimudahkan menyeberanginya.

✐ Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000 tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya.

✐ Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka.

Rujukan: Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al- Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004.

☞ Jika sekiranya kalian ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada sahabat² yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW: ❝ Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. ❞ Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :

① Sedekah/amal jariahnya.

② Doa anak²nya yang soleh.

③ Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.

sumber: Amar Sufi

Memperkenalkan....

Aku nk knal kan kt sume pembaca.....
nie sume kwan2 aku...kmi ne ada 6 orang je dalam klaz ni..(Science1:2010-2011)
maksud aku 6 orang lelaki yg len sume prempuan..jumlah kmi 20 orang so..bleh byangkan brapa ramai budak prempuan klaz kami...

ok xnk cite panjang memperkenalkan yg pertama:


Nama die ni Nazrin..tp kami sume slalu panggil die TOW-BACK.Npe??aku pon xtau..die nie bdak pling pandai arr kt dlam klazz aku..slalu score dlm exam...die penah dpt 100% dlm add math...mantap...dia nie pon xkedekut ilmu aku..die slalu ajar aku...aku harap dia akan berjaya didunia dan diakhirat.. huhuhu..













Yang kedua:






Yang nie nme dia ikmal....die ni ketua pengawas kt sekolah aku....
die ni mmg brtanggungjawab..xda sorang pon yg brani ingkar arahan dia..
kecuali kami berlima...hehehe..dia ni mmg tegas...tiap2 kli ada assembly die lah yg paling sibuk..mengalahkan pengetua...silap2 hari bulan..menteri pon kalah dgn die...










yg ketiga:

ini nma dia ashahzuan...kmi sume panggil dia cawan...dia nie baik org nye suke tolong org...dia ni PRS kt sekolah kmi...tp aku rasa dia PRS bg kmi jelah..sbb dia slalu tolong kmi je... xbyk cite pasal dia sbb die ni jarang bkak mulut...so ini jelah tentang die..klu nk cite lebih2 nnt dia mrh plak.. hehehehe














Next ialah :

Shahmin...die nie org yg paling kiut kt klaz kami..die nie sahabat baik kpd cawan..mereka 2 sentiasa brdua...kmi slalu panggil dia camin..si camin nie pakar dlm wat animation...klu wat slide show gna power point..aku slalu je klah dgn die...die nie mmg terer arr bab 2....cikgu pon slalu puji dia...dia pon ada blog..n blog dia pon gempak jgak..(http://shah28.blogspot.com/)..













Seterusnya.:

Naim.
..dia ni member aku yg pling rapat..dia jgak mamat paling tinggi kt klaz aku...kmi slalu jd radio dlm klaz kmi...xkira masa..sentiasa on air...dia nie jgak ska men bola...tiap ptg kmi main kt pdg yg agak terkenal kt malaysia..iaitu padang tekah...hehehe...si naim ni ada satu tabiat iaitu suke g tandas..xtau dia wat pe kt andas 2...sowy naim ..pecah rahsia...

Cinta????

Nama blog sendiri (PANGERAN CHENTA) tapi aku pening arr...
smalam aku ada gadoh dgn seorang awek nie....die kta kt aku dia nk kapel
dgn aku sbb kesian...aku pon pnas arr..dia ingat aku ni ape...then dia ckp plak yg
dia syg aku...tp xcinta kan aku...mcm mna syg leh wujud klu x cinta....huhuhu..
aku pelik dan hairan arr...pastu aku off tros hp...hri nie aku on..punya lah byk dia miss call
aku...dh la hina aku..pastu dok ggu hidup aku plak...kdg2 kesian pon ada jgak..
tp dah mengenangkan apa yg dia ckp...rasa cm dk jumpa dia dn maki je...
bagi aku cinta datang dlu bru syg dan perasaan lain muncul dlm sesuatu perhubungan..
bkn kesian...dh lah mlaz nk tlizz panjang2...wat skit hti je... Just For You!!!!!