Followers

Musuh Jadi Kekasih...

 My Beloved Friend Story

Cerita ni dah lama dh..n kapel ni pon dh brtunang rasenye arr..sbb aku jumpa dia pon..msa fisrt cuti hri 2..
sbnarnya aku pon xsangka yg member aku ni kapel dgn musuh ketat dia dulu..huhuhu..aku pon terkezut jgak..
mase dia tunjuk awek dia kt aku..aku tros je ckap...Paan(bkn nme sbnar..) ko biar btol..xkan Yana(bukan nma sbanar jgak) ni awek ko n akan merangkap tunang ko nnt huhuhuhu..aku punya lah gelabah bewak bak kata anak mami penang..Paan tros tenangkan aku..mana x nya..aku rse smpai nk pitam kot...sbb yana ni pnah wt mcm2 kt paan dlu..n paan slalu citer kt aku,klu aku jd paan dlu..aku ...isy xnk ckp arr...nnt dayus plakk.. sbanarnya msa  kt sekolah dlu msa aku form 2..paan ni form 5 dh...yana ni plak form 4...citer dia mula msa waktu aku nk tumpang si paan ni blik rumah aku...paan ni mmg baik arr dia slalu tllong aku...kisah pertemuan dia yg pertama dgn yana ni bermula apabila si yana lintas jalan xtgok kiri kanan...paan pon tros brek kaw2...siap ada kesan tayar kt jalan lg

...si yana ni pon terjatuh...aku pon takot jgak arr..nnt jd apa2 plak sian kt member aku ni..tp klu nk dipikirkan xslah pon si paan ni..si yana di yg lintas jalan xtgok kiri kanan..siap bergayut kt fon lg... sah la anak orang kaya...paan pon tanya arr kt dia ok x...di leh bangun n tros maki hamun si paan ni...panas jer aku dgr...mcm2 dia kta...tp last kli paan ckp satu je Ayat jer...bahasa jiwa bangsa..aku punya la gelak.. then si yana 2 tros lari msok dlm keta dia..mmg sah org kaya arr..tgok keta pon dh taw...Esok nya aku dgn paan lepak arr kt library...si yana ni datang lagi...dia leh wat kecoh kt library..tp masa ni..aku tgok paan mmg dh hilang sbar dh arr...mna x nya..si yana ni dh mula main darjat dgn keturunan dgn si paan..aku pon usya jer..mlaz nk cmpur...paan pon ckp arr..walau aku ni xkaya mcm kau..mak bapa aku ajar hormat org tau x..bg salam dlu bru nk ckp..pertengkaran 2 berlaku lma jgak arr...tp last kli aku tgok paan nk blah..dia tahu klu lyan bdak yana ni xkan habiz punya...elok je paan nk ambik buku dia,,si yana ni rampas n x bg si paan ni blah..dia mmg xpuas hti dgn paan arr...so paan pon mmg hot arr.tp dia mlaz nk layan dia kta kt yana ..kau leh amik lah barang aku 2.aku mlaz nk layan minah yg prsan bgoz mcm ko ni...xdpt ape pon..dosa jer bertambah..sayang muka lawa tp perangai mengalahkan org yg kt penjara  2...aku rsa org yg kt penjara 2 lebih baik mulut dia dri ko tau x..kau xkesian kt mak bapak ko ke htr g skolah sroh belajar bkn cri pasal dgn aku...barang aku kau bleh bg kt member aku 2...aku nk blah.....So aku pon usya lah paan blah..sbb aku nk tgu sweet heart aku yg sbnarnya...xsmpai setengah minit si yana 2 pon blah n tinggalkan barang paan kt aku...pergaduhan mereka xpernah berhenti..member aku ckp dia slalu maki paan kt kantin  n si yana 2 yg slalu cri pasal.... n paan pon dh malaz nk layan dh..ada jgak die pernah letak katak dlm beg paan... besar giler katak 2..perteligkahan berlaku smpai lah habis spm aku pon xtaw lah ape citer..so hari ni aku tanya arr si yana ni hal yg sbanrnya..dia ckp dia pon xtahu...dia kta makin lama benci dia kt paan makin brubah dan menjadi rindu klu xjumpa paan..sbb 2 dia slalu cri pasal dgn paan...sbnarnya dia rindu klu xjumpa paan...paan adalah laki pertama yg pernah tengking dia dan paan adalah lelaki yg sedarka dia tentang darjat  serta keturunan ..aku pon xpham sbnarnya..tp aku rsa cm bahagia sgt bile tgok member aku ni bahagia...so paan ko jaga lah si yana ni baik2..k aku akan sentiasa doakan kebahagian korang...

No comments: