Followers

Azwan Ali Dicop Bapok Tua Kerana Kutuk Tun Mahathir

Azwan Ali Dicop Bapok Tua Kerana Kutuk Tun Mahathir

TINDAKAN Azwan Ali yang masuk campur pertelingkahan antara abangnya, Azmin dengan mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengundang rasa kurang senang penulis-penulis blog yang bersimpati dengan Dr Mahathir.


Ramai menyifatkan Azwan Ali sebagai bapok tua yang lupa daratan dan perlu memohon maaf.
Walaupun bahasa yang digunakan agak kasar, mungkin ia dipengaruhi rasa marah yang tidak terkawal di kalangan penulis blog terbabit.
Blogger House PK berkata;
“Adik kau yang bapok tu pulak, apa nak diheran? Dia kini menjadi satu spesis LGBT yang luarbiasa, sama macam kau demi duit dia sanggup buat apa saja. Setakat komen dia dalam twitter tu apa nak heran? Dah keturunan rosak kan? nak buat macamana?.
Manakala blog Empayar Pemuda (EP) pula berkata;
EP nak tanya, apa salah Tun M pada pondan tua ni? Dah lupa ke jasa Tun M pada keluarganya terutamanya pada Azmin? Agaknya si pondan tua ni dah konfident sangat yang adiknya akan jadi PM kot, tu mulut macam jamban…mana la tau..kot-kot bila Azmin jadi PM, Azmin akan wujudkan kementerian pondan, supaya Azwan boleh jadi menteri….hahahahaha..
Blogger Kedah Ke KL pula;
Apa masalah dengan Gay tua sekor ni pun taktau la. Mungkin dia nak tunjuk sokongan kepada Abangnya si Azmin tu. Sebab tu dia sanggup kutuk Tun Dr Mahathir. Kalau sekalipun nak tunjukkan sokongan, tak payah la sampai nak menghina seorang negarawan.
Kalau ko rasa bagus sangat sebab ko ramai peminat, ko belum tengok penangan seorang negarawan terulung.
Mungkin Tun tak akan peduli, dan terusik pun dengan kata-kata ko. Tapi kami penyokongnya.. takkan duduk diam kalau ko cuba sentuh negarawan terulung tu nyahh...
Amboi! Amboi! Amboi ! Bukan main lagi si Bapok Tua kutuk nie tak jaga mulut. Memang mulut si BAPOK TUA nie laser mcm lobang jubo dia.
Sejak bermain twitter, acapkali si Azwan Ali GAY TUA ini mengeluarkan kenyataan songsang dan berunsur lucah. Hahaha ini jenis binatang yang tak senang budi macam Azmin Ali. Hidup senang masa zaman Tun Mahathir tapi skang mudah lupa diri.
Aku malas nak layan si Azwan Ali GAY TUA nie tapi dah melampau sangat. Kalau nk bandingkan dia dgn Aznil Nawawi, jauh panggang dari api dari segi bakat dan glamer.
Azmin ketika berceramah pada Himpunan Rakyat Menuntut Keadilan di Seberang Jaya, Pulau Pinang memanggil Dr. Mahathir dengan ungkapan ‘kepala otak kau’ sebagai reaksi kepada komen bekas Perdana Menteri itu berhubung keputusan mahkamah membebaskan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Reaksi biadap tersebut dikeluarkan Azmin kerana berang dengan kenyataan Dr. Mahathir yang menyifatkan pembebasan Anwar daripada tuduhan liwat adalah bukti tiada konspirasi sebagaimana dituduh dan dijaja pembangkang bertujuan untuk menimbulkan kebencian rakyat.
Namun, dalam nada sinis, bekas Perdana Menteri itu menempelak Azmin kerana mengeluarkan kenyataan tidak berotak apabila memanggil beliau dengan ungkapan ‘kepala otak kau’ semasa berceramah di Pulau Pinang, Selasa lalu.
“Saya mahu kata terima kasihlah, dalam kepala saya ada otak, kepala dia (Azmin) tak ada,” katanya ringkas dan sinis.
Rasanya jawapan Dr Mahathir itu lagi pedas dan mendalam kan, mahu Azmin buat x-ray untuk tengok kepala dia ada otak ke takda.
Oleh: AK-47

No comments: