Followers

M.Nasir Anggap Awan Nano Menang Sebab Nasib

M.Nasir Anggap Awan Nano Menang Sebab Nasib
KUALA LUMPUR – Komposer Datuk M. Nasir menganggap lagu ciptaannya berjudul Awan Nano yang menjuarai Anugerah Juara Lagu ke-26 (AJL26) hanya bernasib kerana terpaksa bersaing dengan ramai komposer muda pada final pertandingan itu semalam.

“Semua ini (kemenangan) nasib. Semua budak-budak muda (komposer baru) yang bertanding malam ini dahsyat-dahsyat belaka,” komennya sejurus diumumkan lagu dengan lirik tulisan Budi Hekayat itu juara AJL26 di Stadium Putra, Bukit Jalil di sini.
Pada sidang akhbar selepas anugerah itu, Nasir dan Budi yang merangkul hadiah wang tunai RM35,000 serta trofi itu, dia memang mencipta lagu yang dinyanyikan oleh Hafiz (Akademi Fantasia 7) itu dengan melodi yang dirasakannya mampu menarik perhatian para pendengar.
“Saya memang mengharapkan kemenangan lagu itu. Ini kerana, apabila buat lagu saya akan pastikan melodinya sedap. Ia juga kena lebih sedap daripada biasa dan boleh pergi lebih jauh. Saya tidak tahu apa kesukaan orang. Malam ini saya memang mahukan pengiktirafan,” ujarnya.
Naib juara AJL26 dimenangi oleh lagu Beribu Sesalan nyanyian Ning Baizura, Jaclyn Victor dan Shila Amzah gubahan Kevin Chin dan Tinta, manakala tempat ketiga pula diraih lagu Karma nyanyian Faizal Tahir hasil ciptaan Audi Mok serta Faizal Tahir.
Naib juara mendapat hadiah wang tunai RM15,000 dan tempat ketiga menggondol RM12,000, manakala Alyah merangkul RM10,000 dengan anugerah Persembahan Terbaik melalui lagu Kisah Hati dan anugerah Vokal Terbaik dengan hadiah RM10,000 pula menjadi milik Hafiz. - mynewshub.my
Foto : YUMNI HARUN

1 comment:

AQ Eyfa said...

sume yg menang sume sis suke terutama hafizz..suek lagu tu