Followers

Tutorial Letak Fibox Dalam Blog






Assalamualaikum dan Salam Chenta..hari ni..wat pertama kali aku nk wat tutorial..selepas di suruh oleh cik Syakirah kita..aku berminat nk membuat tutorial tentang fibox..seperti yg kita sume tahu..shoutmix telah manamat kan pemberian servis percuma kpda blogger.Ini juga membuatkan ramai blogger marah.tapi nk wat cm mna kan.Jadi aku telah menjumpai jalan penyelesaian nya.kerana aku juga turut menggunakkan shoutmix.hingga keakhir servis.Then,Aku telah menjumpai Fibox.Meh aku cite skit ttg kemudahan fibox..Fibox memudahkan para bloggr utk melakukan blogwalking.seprti yg sume blogger suka.Fibox akan menyimpan nama dan url blog kita pabila kita meninggalkan jejak di bolg yg menggunakan fibox..Jadi kita xperlu lg untuk menulis semula nama dan url blog kita di blog2 lain yg menggunakan fibox..Jadi mari kita mulakan Tutorial Kita




1.Pergi Kelaman Fibox dan daftar dgn tekan butang sign up


2:anda boleh mendaftar dgn mengggunakan akaun facebook anda.Tapi saya menggalakkan anda menggunakan akaun blog anda.kerana ini memudahkan urusan meletakkan fibox di dalam blog nnt.
Masukkan E-mail addres blog korang dan password yg korang kehendaki dan klik dekat I have read and do agree to the fibox terms of serviceand privacy policy.  dan continue



3.Anda akan disuruh untuk mengaktifkan akaun anda dgn mebuka emal anda.klu gna akaun google.pergila ke gmail and klu gna akaun yahoo..pergi la ke ymail.anda akan menjumpai email seperti dibawah dan klik link disuruh ujntuk mengaktifkan akaun anda



4.Selepas itu anda dikehendaki log in fibox menggunakan email dan password yg telah anda daftar td.



5.setelah log in.anda dikehendaki menulis nama fibox anda.saya suggestkan letak nama blog anda.sesudah itu anda akan lihat nama blog anda di dalam page dashboard.seperti gmbar di bwah(nama pangeran chenta iaitu blog sya).anda dikehendaki klik di setting.klik costermize utk ubah warna fibox korang




6 .setelah anda siap anda klik pada overview dan copy code yg dideri dibawah..dan paste di mana yg anda kehendaki.design-add gadget-HTML/JavaScript .




itu sahaja.saya harap anda dapat memahami tutorial saya.Jika tidak.saya memohon maaf dan saya akan cuba bantu anda.sila comment jika anda berjaya atau tidak untuk memudahkan saya membantu anda.Saya menyeru semua blogger bertukar  kepada fibox..ia memudahkan ursan bw kita
Terima kasih Dan Salam Chenta
Add


4 comments:

cik keyra said...

soffie awt aq uat xde pown yg dy soh pown aktif akaun.. msih xphm dr dy.. lol :P

::thexieza:: said...

dah tampal kt blog dh..
hehe..
:)

Pangeran Chenta said...

KIRA:ON9 CPT..NNT AKU AJR

Pangeran Chenta said...

thexieza:haha..btol kan..mmudahkan bw