Followers

Suspek kes samun, bakar rumah diberkas


TUN HISAN (kiri) menunjukkan pedang hiasan yang dirampas daripada empat lelaki pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Shah Alam semalam.

SHAH ALAM – Polis menahan 21 lelaki berhubung kejadian samun dan bakar di sekitar Kajang sejak beberapa bulan lalu sehingga mencetuskan kebimbangan dalam kalangan penduduk di daerah tersebut.
Kesemua suspek ditahan secara berasingan selepas polis menerima 13 laporan mengenai kejadian samun dan bakar di kawasan Kajang, Semenyih dan Beranang sejak 28 Mei lalu.
Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, pada Isnin lalu, pihaknya menahan empat lelaki berusia 16 hingga 34 tahun dipercayai terlibat dalam kes sama.


“Dalam tangkapan pertama pada pukul 10 pagi, kita memberkas dua remaja lelaki berusia 16 dan 18 manakala dua lagi suspek ditahan pada pukul 12 tengah hari dan 4 petang.
“Bersama suspek-suspek, kita merampas beberapa barangan termasuk senjata iaitu pedang hiasan, kamera dan jam tangan,” kata beliau pada sidang akhbar di sini semalam.
Menurut Tun Hisan, polis sedang mencari saki-baki anggota kumpulan itu yang masih bebas.-KOSMO

No comments: